Je vhodné tuto složitou formuli vysvětlit jednoduššími slovy. Jak jsme si již dříve definovali, Meta Ads má zájem zobrazovat uživatelům co nejrelevantnější obsah. Pro společnost je velmi důležité udržet uživatele na své platformě, protože čím více času tam stráví, tím vyšší je její monetizace.
Pokud je rozpočet na vaši reklamu nízký ve srovnání s konkurencí a pravděpodobnost zájmu publika o cílovou akci nebo interakci s obsahem je nízká, pak bude cena za výsledek vysoká. Naopak, pokud je váš obsah co nejrelevantnější, rozpočet dostatečný a publikum má sklon provádět cílové akce, pak budou náklady na konverzi v rámci přijatelných hodnot.
Každý z těchto ukazatelů platforma vypočítává samostatně (kromě nabídky, kterou můžete sami regulovat). Na základě souhrnného ukazatele Total Value závisí, zda aukci vyhrajete nebo ne.
Pokud aukci vyhrajete, Meta Ads vám umožní zobrazit reklamní sdělení, a vy tak máte možnost ukázat svou reklamu uživateli, o kterého se v aukci soutěžilo. Pokud však tento uživatel navštíví platformu znovu, opět se zapojí do nové aukce.
Příklad výpočtu TV (pro názorné pochopení fungování algoritmu):
V tomto příkladu mají všichni inzerenti Total Value = 1,8, takže vítěz je určen na základě dalších kritérií, jako je čas zobrazení nebo jiné interní ukazatele Meta.
Total Value je relativní hodnota, která se používá k určení vítěze aukce. Kombinuje nabídku (v dolarech), pravděpodobnost akce (v procentech/podílech) a kvalitu reklamy (v podmíněných jednotkách), ale sama o sobě není měřitelná v konkrétní fyzické jednotce.
Jak je regulována nabídka v aukci?
Pokud hovoříme o nastavení nabídky na určitou akci v aukci (zobrazení – CPM, návštěvnost – CPC, konverze – CPA), existují dva typy možných nabídek: cílová cena za výsledek a maximální nabídka.
V prvním případě nastavíte Meta Ads doporučenou hodnotu této nabídky, a v rámci denního rozpočtu nebo rozpočtu na celou kampaň může Meta nezávisle regulovat velikost této nabídky. Výsledky tak mohou být někdy o něco dražší nebo levnější, než je určená částka, ale Meta se snaží udržet průměrnou hodnotu v souladu s nabídkou.
Ve druhém případě nastavíte maximální nabídku, nad kterou Meta Ads nesmí za žádných okolností získávat konverze. Pokud Meta nenajde uživatele ≤ této nabídky, žádnou konverzi nezískáte.
Metoda nastavení nabídek se ve většině případů používá pro škálování společností a na úrovni hypotéz se toto omezení nedoporučuje používat.
Pokud nabídku nenastavíte, Meta Ads automaticky reguluje její velikost a snaží se vám zajistit co největší počet konverzí v souladu s vaším rozpočtem a podmínkami trhu.